Benodigdheden Workshops & Voorstellingen
VOORSTELLINGEN
A. Hiphop In Een Notendop
- Presentatieruimte (zaal, aula, gymzaal, theater etc.) met voldoende stoelen (in theateropstelling) voor het aantal toeschouwers.
- Een speeloppervlakte / podium van minimaal 6m (breed) x 4m (diep).
- Geluidsset met minimaal 1, maar bij voorkeur 2 draadloze handheld microfoons. Deze geluidsset dient qua vermogen/volume geschikt te zijn voor het aantal toeschouwers en het formaat van de ruimte en een aansluitmogelijkheid voor audio (xlr of tulp/rca) binnen een afstand van 10m van het podium te bieden.
- Een stevige/stabiele tafel van +/- 90 cm hoog, 150 cm breed en 100 cm diep. Deze dient klaar te staan op het podium bij aankomst (mag bestaan uit 2 kleinere, tegen elkaar geschoven tafels)
- Minimaal 2 stroompunten in de nabijheid (max. 5 meter) van het speeloppervlak.
In overleg kunnen wij, tegen meerprijs, een complete geluidsinstallatie verzorgen of een gedeelte hiervan. Informeer gerust naar de mogelijkheden.
B. De Cabarapshow
- Presentatieruimte (zaal, aula, gymzaal, theater etc.) met voldoende stoelen (in theateropstelling) voor het aantal toeschouwers.
- Een speeloppervlakte / podium van minimaal 6m (breed) x 4m diep.
- Geluidsset met 3 draadloze handheld microfoons (evt. volstaat 2 draadloos en 1 x bekabeld ook). Deze geluidsset dient qua vermogen/volume geschikt te zijn voor het aantal toeschouwers en het formaat van de ruimte en een aansluitmogelijkheid voor audio (xlr of tulp/rca) binnen een afstand van 15m van het podium te bieden.
- Een stevige/stabiele tafel van +/- 90 cm hoog, 150 cm breed en 100 cm diep. Deze dient klaar te staan op het podium bij aankomst (mag bestaan uit 2 tegen elkaar geschoven tafels).
- Minimaal 2 stroompunten nabij (max. 5 meter) het speeloppervlak.
In overleg kunnen wij, tegen meerprijs, een complete geluidsinstallatie verzorgen of een gedeelte hiervan. Informeer gerust naar de mogelijkheden.
C. The Magic Mind Hack Show
- Presentatieruimte (aula, gymzaal, theater, congresruimte etc.) met voldoende stoelen (in theateropstelling) voor het aantal toeschouwers.
- Een speeloppervlakte / podium van minimaal 6 x 4 meter.
- LET OP:
- Ruimte moet opgebouwd klaar staan bij aankomst van artiest.
- Geen publiek aanwezig bij aankomst/opbouw van de goochelaar (afgezien van ondersteunend personeel). Er moeten uiteraard onderdelen in het geheim kunnen worden klaargezet.
N.B. In overleg kunnen wij, tegen schappelijke meerprijs, een beamer en de complete geluidsinstallatie verzorgen. Informeer gerust naar de mogelijkheden.
- Beamer met HDMI aansluitmogelijkheid op het podium en een projectiescherm of groot televisiescherm. Goochelaar neemt een Laptop mee, deze moet bedienbaar zijn vanaf het podium.
- Geluidsset die qua vermogen/volume geschikt is voor het aantal toeschouwers en het formaat van de ruimte.
- Aansluitmogelijkheid voor audio vanaf een laptop (mini / 3.5 mm jack aansluiting) Laptop moet bedienbaar zijn vanaf het podium.
- Aansluitmogelijkheid voor headset microfoon van de goochelaar (XLR aansluiting reciever vanaf het podium)
- Microfoon op standaard aangesloten op de geluidsset, met een kabel die lang genoeg is om bij de eerste rij stoelen te kunnen komen.
- Stroompunt aanwezig op het podium.
- Bij voorkeur theaterbelichting (hoewel niet strikt noodzakelijk)
- 1 persoon die kan zorgen voor technische ondersteuning m.b.t. beeld en geluid en ten minste 1 persoon die een handje kan helpen met kleine praktische zaken bij aankomst goochelaar (dit kan uiteraard 1 en dezelfde persoon zijn).
D. B-Art: Vlieguren
- Presentatieruimte (aula, gymzaal, theater etc.) met voldoende stoelen (in theateropstelling) voor het aantal toeschouwers.
- Een speeloppervlakte / podium, qua afmetingen groot genoeg voor 1 persoon. Hierop dient een tafel(tje) te staan op buikhoogte met een tafelblad van minimaal 50 x 50 cm.
- Geluidsset. Deze geluidsset dient qua vermogen/volume geschikt te zijn voor het aantal toeschouwers en het formaat van de ruimte en dient een aansluitmogelijkheid op het podium te hebben voor 2 jack kabels (links en rechts). De geluidsset dient aangesloten en werkend te zijn bij aankomst van de uitvoerder.
- Minimaal 2 stroompunten in de nabijheid (max. 5 meter) van het speeloppervlak.
In overleg kunnen wij, tegen meerprijs, een complete geluidsinstallatie verzorgen of een gedeelte hiervan. Informeer gerust naar de mogelijkheden.
E. Behind The Beat
- Presentatieruimte (zaal, aula, gymzaal, theater etc.) met voldoende stoelen (in theateropstelling) voor het aantal toeschouwers.
- Een speeloppervlakte / podium van minimaal 6m (breed) x 4m (diep) x 50cm (hoog).
- Geluidsset met 2 draadloze handheld microfoons. Deze geluidsset dient qua vermogen/volume geschikt te zijn voor het aantal toeschouwers en het formaat van de ruimte en een aansluitmogelijkheid voor audio (xlr of tulp/rca) binnen een afstand van 10m van het podium te bieden.
- Voor de Dj: Een stevige/stabiele tafel van +/- 90 cm hoog, 150 cm breed en 60 cm diep. Deze dient klaar te staan op het podium bij aankomst (mag bestaan uit 2 tegen elkaar geschoven kleinere tafels).
- Voor de Beatboxer: Een stevige/stabiele tafel van +/- 90 cm hoog, 100 cm breed en 60 cm diep. Deze dient klaar te staan op het podium bij aankomst.
- Minimaal 2 stroompunten nabij (max. 5 meter) het speeloppervlak.
In overleg kunnen wij, tegen meerprijs, een complete geluidsinstallatie verzorgen of een gedeelte hiervan. Informeer gerust naar de mogelijkheden.
F. Eindpresentatie Cultuurdag
- Presentatieruimte (zaal, aula, gymzaal, theater etc.) met voldoende zitplaatsen (in theateropstelling) voor het aantal toeschouwers.
- Een speeloppervlakte / podium van minimaal 8m (breed) x 5m (diep).
- Geluidsset met minimaal 1, draadloze handheld microfoon (afhankelijk van het soort workshops, zijn er nog 2 extra handheld microfoons nodig, zoals bij Rap, Theatersport & Songwriting. Deze zijn bij voorkeur ook draadloos, maar mogen ook bekabeld zijn). De geluidsset dient qua vermogen/volume geschikt te zijn voor het aantal toeschouwers en het formaat van de ruimte en een aansluitmogelijkheid voor audio (xlr of tulp/rca) binnen een afstand van 10m van het podium te bieden.
- Een stevige/stabiele tafel van +/- 90 cm hoog, 150 cm breed en 100 cm diep. Deze dient klaar te staan op het podium bij aankomst (mag bestaan uit 2 kleinere, tegen elkaar geschoven tafels)
- Minimaal 2 stroompunten in de nabijheid (max. 5 meter) van het speeloppervlak.
In overleg kunnen wij, tegen meerprijs, een complete geluidsinstallatie verzorgen of een gedeelte hiervan. Informeer gerust naar de mogelijkheden.
WORKSHOPS
1. 3D Pen Tekenen
Lokaal/ruimte met krijtbord/flipover/smartboard. Hierin dienen 5 'tafeleilandjes' (tegen elkaar geschoven tafels) met zitplaats voor 5 deelnemers te zijn gevormd (uitgaande van 25 deelnemers).
Let op: in geval van meerdere workshops 3d Pen na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.Pen en papier voor de deelnemers.
Tenminste 1 beschikbaar stroompunt.
Verdere benodigdheden voor deze workshop verzorgen wij zelf:
3d pennen
Vulmateriaal 3d pennen
Afdekmateriaal tafels
Voldoende stekkerdozen
2. Action Painting
- Een ruimte van +/- 40 tot 50 m² (uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers en een flipover of smartboard voor uitlegfase.
Let op: in geval van meerdere workshops Action Painting na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.
Een plek buiten onder een afdak (voor in het geval van regen), bij voorkeur zoveel mogelijk uit de wind (bijvoorbeeld een fietsenstalling of parkeergarage). Een binnenruimte is ook mogelijk maar alleen als er wild met verf gewerkt mag worden (deze is uiteraard afwasbaar). De workshopleider moet met zijn bus/auto dichtbij deze plek kunnen komen i.v.m. veel materiaal. Voor scholen: in de praktijk zal het schoolplein dus toegankelijk moeten zijn.
Verdere benodigdheden verzorgen wij zelf:
Voldoende verf en ondergrond per deelnemer (in voldoende kleuren en met voldoende verschillende gereedschappen)
Beschermende kleding (overalls, handschoenen en mondkapjes)
Stucloper/landbouwplastic (voor afdekking/bescherming van de omgeving)
3. Basketball Beats
- 1 basketbal per deelnemer + 1 voor onze workshopleider (bij gebrek aan voldoende basketballen mogen dit ook andere ballen van vergelijkbare grootte zijn, mits hard opgepompt, bijvoorbeeld volleyballen of voetballen)
- Een grote ruimte van minimaal +/- 75 m2 (uitgaande van 25 deelnemers) bij voorkeur met een vlakke ondergrond. Indien in de ruimte tafels en stoelen staan, dienen deze (voor onze aankomst) buiten de ruimte geplaatst te zijn. Voor scholen: denk aan een gymzaal, aula (afgesloten voor publiek) of groot leslokaal.
Let op: in geval van meerdere workshops Basketball Beats na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.Wij verzorgen zelf de benodigde muziekapparatuur voor deze workshop.
Voor de deelnemers, bij voorkeur, kleding om in te bewegen. Denk hierbij vooral aan schoeisel en broeken, voor dames geen rokken of hakken.
Wij verzorgen zelf de benodigde muziekapparatuur voor deze workshop.
4. Beatbox / Looping
- Reguliere ruimte van minimaal +/- 50 m² (uitgaande van 25 deelnemers - bijvoorbeeld een leslokaal) met tafels aan de kant en stoelen in ‘U-vorm' plus schoolbord/flipover/smartboard.
Let op: in geval van meerdere workshops Beatbox / Looping na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.1 stroompunt.
Wij verzorgen zelf de benodigde muziekapparatuur voor deze workshop.
5. BMX
Een grote ruimte van minimaal 120 m2 met bij voorkeur een gladde ondergrond (bijv. een gymzaal, speelplein, skatepark of grote aula zonder tafels/stoelen).
Let op: in geval van meerdere workshops BMX na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet minimaal een half uur voor aanvang op locatie van de workshop terecht kunnen.Tevens moet de workshopleider met zijn bus/auto dicht bij de toegangsdeur van de locatie kunnen komen i.v.m. lossen van zware materialen. Voor scholen: in de praktijk zal het schoolplein dus meestal toegankelijk moeten zijn.
Voor de deelnemers bij voorkeur gemakkelijke kleding: broeken (geen rokjes/jurkjes) en schoenen met platte zolen (bijv. sneakers).
Verdere benodigdheden verzorgen wij zelf:
Professionele bmx-fietsen voor de deelnemers
Valbescherming voor de deelnemers
Diverse parcour-objecten
6. Dansworkshops (Bodyclap, Breakdance, Cheerleading, Hiphop, Lyrical, Popping, Streetdance & Toprock)
- Een grote ruimte (minimaal +/- 70m² uitgaande van 25 deelnemers) met een vlakke en bij voorkeur enigszins gladde ondergrond. Indien in de ruimte tafels en stoelen staan dienen deze (voor onze aankomst) buiten de ruimte geplaatst te zijn. Voor scholen: denk aan een gymzaal, aula (afgesloten voor publiek) of groot leslokaal.
Let op: in geval van meerdere dansworkshops na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Voor de deelnemers: kleding om makkelijk in te kunnen bewegen. Denk hierbij vooral aan schoeisel en broeken; voor de dames geen rokken of hakken.
De benodigde geluidsapparatuur voor deze workshop verzorgen wij zelf.
7. Digitaal striptekenen
Lokaal/ruimte met krijtbord/flipover en smartboard of beamer waarop onze workshopleider zijn/haar laptop in kan prikken.
Let op: in geval van meerdere workshops digitaal striptekenen na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.5 grote of 15 kleine tafels in eilandopstelling (deze tafels dienen leeg te zijn en van gelijke hoogte).
Tekengerei voor de deelnemers (bij voorkeur potlood, gummen en blanco papier).
Tenminste 1 werkend stroompunt.
8. DJ (Mix, Scratch & Soundcapes)
- Een reguliere ruimte (min. 30m², uitgaande van 12 deelnemers - bijv. een klaslokaal), op de begane grond (of er moet een lift aanwezig zijn) i.v.m. hoeveelheid apparatuur, met krijtbord of flipover of smartboard.
Let op: in geval van meerdere workshops Dj na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.- Een stabiele tafel van +/- 90 cm hoog, 150 cm breed en 100 cm diep (mag bestaan uit 2 tegen elkaar geschoven tafels).
- Minstens 1 stroompunt nabij (max. 5 meter) de dj-opstelling in de workshop.
BIJZONDERHEDEN: indien er een voorstelling en/of (eind-) presentatie van toepassing is dient de workshop bij voorkeur plaats te vinden in de ruimte waarin de voorstelling en/of (eind-) presentatie plaats vindt (i.v.m. het verplaatsten van de doorgaans vele apparatuur voor deze workshop)
Verdere benodigdheden verzorgen wij zelf:
Dj set (2 draaitafels en mixer) of all-in-one dj-controller
Speaker
Laptop met DJ software of geïntegreerde software in controller
Bekabeling
9. Foley Art
Ruimte (minimaal +/- 50m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met smartboard, beamer of scherm met HDMI-aansluiting waarop onze workshopleider zijn/haar laptop of tablet kan aansluiten. Indien school: muzieklokaal geniet de voorkeur i.v.m. de daar aanwezige instrumenten. (zie hieronder)
Let op: in geval van meerdere workshops Foley Art na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Diverse bruikbare objecten (koffiekopjes, blikjes, planken, tafels, stoelen, stokjes etc. etc.) en/of muziekinstrumenten: alles is welkom, als er maar geluid uit komt.
Ten minste 1 stroompunt.
In de praktijk wordt er doorgaans op verschillende plekken binnen de locatie gezocht naar geluiden, bijvoorbeeld op de gangen, algemene ruimtes, buiten etc. Mocht dit een bezwaar zijn vernemen we dat graag van tevoren.
10. Fotografie
- Reguliere ruimte (minimaal +/- 50 m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) en een smartboard, videoscherm of beamer waarop onze workshopleider zijn/haar laptop in kan prikken (via HDMI).
Let op: in geval van meerdere workshops fotografie na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.
In de praktijk wordt er doorgaans op verschillende plekken in en rond de locatie gefotografeerd, bijvoorbeeld op de gangen, algemene ruimtes, buiten etc. Mocht dit een bezwaar zijn, horen we dat graag van tevoren.
11. Freerunning
Een grote ruimte van minimaal +/- 75 m2 (uitgaande van 25 deelnemers) met bij voorkeur een gladde ondergrond. Indien in de ruimte tafels en stoelen staan dienen deze (voor onze aankomst) buiten de ruimte geplaatst te zijn. Voor scholen: denk aan een gymzaal, aula (afgesloten voor publiek) of groot leslokaal.
Let op: in geval van meerdere workshops Freerunning na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.Minimaal 6 dunne valmatten, 1 dikke valmat, 2 (spring-) kasten/bokken en een springplank (optioneel).
Voor de deelnemers: kleding om vrij in te bewegen. Denk hierbij vooral aan sportief schoeisel en broeken; voor de dames geen rokken of hakken.
12. Game Design
- 1 verduisterde ruimte zodat we neutraal TL-licht hebben tbv de animaties + 1 reguliere ruimte (per ruimte minimaal +/- 35m² - uitgaande van 15 deelnemers). Deze workshop wordt begeleid door 2 workshopleiders en vindt plaats in 2 fases: ontwerpen en natuurlijk gameplay. Vandaar de 2 ruimtes.
- 10 tafels (minimaal +/- 150 x 80 cm. - evt. bestaande uit tegen elkaar geschoven kleinere lestafeltjes) voor de animatie-sets (uitgaande van 20 deelnemers).
- Direct aansluitbare projectiemogelijkheid (beamer/smartboard - via HDMI) en geluid.
- Direct aansluitbare mini-jack aansluiting voor geluid.
- Minimaal 2 werkende stroompunten in de lokalen.
13. Green Screen
- Reguliere ruimte (+/- 50 m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met tafels aan de kant en stoelen in 'U-vorm' opgesteld.
Let op: in geval van meerdere workshops Green Screen na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.- Losse beamer of smartboard waarop onze workshopleider zijn/haar laptop of tablet kan inprikken en projectiemogelijkheid (scherm of muur).
- Ten minste 1 stroompunt.
Bijzonderheden: deelnemers mogen bij deze workshop geen groene kleding dragen.
14. Guerilla gardening
Reguliere ruimte (+/- 50 m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers met flipover of smartboard voor uitleg- en ontwerpfase en, indien de workshop binnen plaatsvindt, gegroepeerde tafels (+/- 2 x 2m²) die zijn afgedekt met plastic (bijv. vuilniszakken).
Let op: in geval van meerdere workshops Guerilla Gardening na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Schrijf-/tekengerei voor de deelnemers (bij voorkeur potloden, gummen, kleurpotloden/stiften en A3 papier).
Een plek buiten op het terrein waar de uiteindelijke tuintjes aangelegd kunnen worden. Dit kan op 3 manieren met 3 verschillende vereisten:
Een reeds bestaand tuintje of perkje waar de tuintjes bij aangelegd kunnen worden.
Een of meerdere stoeptegels die voorafgaand aan de workshop moeten worden verwijderd. Minimaal 50 bij 50 cm groot en 30 cm diep per tuintje.
Een plek op het buitenterrein waar de tuintjes in kleine bakjes gemaakt en uiteindelijk neergezet kunnen worden. De kleine bakjes kunnen door ons meegenomen of zelf verzorgd worden.
In alle gevallen stemmen wij graag ruim van tevoren af voor welke variant er gekozen wordt.
Verdere benodigdheden verzorgen wij zelf:
- Tuingereedschap
Potgrond
Bloemen/planten
Attributen voor in de tuintjes
15. Light Painting
Lokaal/ruimte met krijtbord/flipover en smartboard of beamer waarop onze workshopleider zijn laptop in kan prikken. Daarnaast dient deze ruimte geheel verduisterd te zijn.
Tip: voor afplakken van ramen is zwart landbouw plastic ideaal. Het afplakken dient gebeurd te zijn voor de workshopleider aanwezig is.
Let op: in geval van meerdere workshops Light Painting na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.Pen en papier voor de deelnemers.
Deelnemers mogen zelf ook lampjes meenemen om mee te tekenen. Uiteraard hebben we zelf ook voldoende lampen bij ons.
Verdere benodigdheden verzorgen wij zelf:Camera met statief.
Diverse lampjes.
Laptop met benodigde software.
16. Mark my words
Regulier leslokaal/ruimte met beamer en computer waarop onze workshopleider vanaf USB-stick of internet foto’s kan laten zien.
Let op: in geval van meerdere workshops Mark My Words na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.Gekleurde stiften/markers als aanvulling op de zwarte markers die wij zelf meenemen.
17. Movie Fighting
Een grote ruimte van +/- 70 m2 (uitgaande van 25 deelnemers) met een vlakke ondergrond. Indien in de ruimte tafels en stoelen staan dienen deze (voor onze aankomst) buiten de ruimte geplaatst te zijn. Voor scholen: denk aan een gymzaal, aula (afgesloten voor publiek) of groot leslokaal.
Let op: in geval van meerdere workshops Movie Fighting na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.Voor de deelnemers; bij voorkeur kleding om makkelijk in te bewegen. Denk hierbij vooral aan schoeisel en broeken; voor dames geen rokken of hakken.
Valmatten zijn gewenst en een meerwaarde, maar niet strikt noodzakelijk.
18. Muziek Maken Met je Mobiel
Reguliere ruimte (+/- 50 m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal of vergelijkbaar) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers (er wordt in tweetallen gewerkt).
Let op: in geval van meerdere workshops Muziek Maken Met je Mobiel na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Een smartboard, beamer of scherm met HDMI-aansluiting én audio-installatie/speakers waarop onze workshopleider zijn/haar tablet in kan prikken.
Tenminste 1 stroompunt.
Tip: laat evt. deelnemers zelf oortjes/koptelefoons meebrengen (3.5 mm jack plug).
De overige benodigdheden voor deze workshop verzorgen wij zelf, zoals:Voldoende iPads voor de deelnemers (we werken in tweetallen)
Voldoende koptelefoons en kabels
19. Pimp my sneaker
Reguliere ruimte (+/- 50 m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers waarin geknoeid mag worden (tafels eventueel afdekken met zeil bijvoorbeeld).
Let op: in geval van meerdere workshops Pimp My Sneaker na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Smartboard of beamer waarop onze workshopleider zijn/haar laptop kan aansluiten.
Schrijfgerei voor de deelnemers (bij voorkeur potlood, gummen, fineliners en papier).
- Per deelnemer een paar SCHONE, LICHT GEKLEURDE EN ONBESCHADIGDE sportschoenen/sneakers.
NOTE: eventueel kan er - enkel in overleg - ook gekozen worden voor andere artikelen zoals t-shirts, petjes of linnen tasjes. Wij kunnen deze artikelen, eveneens in overleg, verzorgen tegen een schappelijke meerprijs (op aanvraag).Verdere benodigdheden verzorgen wij zelf:
leer/textielverf
verfstiften
diverse stoffen
scharen
lijm
Föhns
20. Plastic Fantastic
Reguliere ruimte (+/- 50m² uitgaande van 25 deelnemers) met krijtbord of flipover of smartboard.
Let op: in geval van meerdere workshops Plastic Fantastic na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Pen en papier voor de deelnemers.
Diverse plastic zakken -> deze dienen gebruikt (i.v.m. recycling), doch in nette staat te zijn.
Voldoende, bij voorkeur transparante, tape.
De workshopleider neemt zelf ook de nodige materialen mee, dus zo hebben we zeker voldoende.
21. Popart
Reguliere ruimte (+/- 50 m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers met beamer of smartboard waarop de workshopleider zijn/haar laptop kan inprikken en flipover of whiteboard + markers.
Let op: in geval van meerdere workshops Pop Art na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Schrijfgerei voor de deelnemers (bij voorkeur potlood, gummen en blanco papier).
Per deelnemer één geprinte portretfoto (dus alleen gezicht) op A4 formaat van de deelnemer zelf. Eventueel zijn portret foto's van bekende personen ook toegestaan. Foto's bij voorkeur in zwart/wit Deze foto's dienen voor aanvang van de workshop klaar te liggen.
Tenminste 1 beschikbaar stroompunt.
Wij verzorgen zelf de overige benodigdheden voor deze workshop.
22. Producing
Een ruimte met daarin per deelnemer 1 PC/Laptop/Chromebook met hoofdtelefoon en een werkende internetverbinding (aangezien we werken met een online muziekprogramma). Laat eventueel de deelnemers zelf een hoofdtelefoon meenemen.
Let op: in geval van meerdere workshops Producing na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.
Daarnaast een computer die onze workshopleider mag gebruiken met daarop aangesloten:Internet
Een beamer of smartboard
Een geluidsinstallatie
NOTE: Een beamer/smartboard met geluid en aansluitmogelijkheid eigen laptop workshopleider en wifi volstaat ook: graag op voorhand aangeven indien dit wenselijk is.
23. Rap
Reguliere lesruimte met schoolbord/flipover/smartboard en voldoende tafels en stoelen voor het aantal deelnemers.
Let op: in geval van meerdere workshops Rap na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.Pen en papier voor de leerlingen.
Wij verzorgen zelf de geluidsapparatuur voor deze workshop.
24. Schrijf- en taalworkshops (Creatief Schrijven & Spoken Word)
Reguliere lesruimte met krijtbord/flipover/smartboard en voldoende tafels en stoelen voor het aantal deelnemers.
Let op: in geval van meerdere workshops na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.Pen en papier voor de deelnemers.
Daarnaast een computer die onze workshopleider mag gebruiken met daarop aangesloten:
Internet
Een beamer of smartboard met geluid/speakers.
NOTE: Een beamer/smartboard met geluid en aansluitmogelijkheid eigen laptop workshopleider en wifi volstaat ook: graag op voorhand aangeven indien dit wenselijk is.
25. Smartphonehoesjes maken
Reguliere ruimte (+/- 50 m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers waarin geknoeid mag worden (tafels eventueel afdekken met zeil bijvoorbeeld).
Let op: in geval van meerdere workshops Smartphonehoesjes Maken na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.
Smartboard of beamer waarop onze workshopleider zijn/haar laptop kan aansluiten.
Schrijfgerei voor de deelnemers (bij voorkeur potlood, gummen, fineliners en papier).
Verdere benodigdheden verzorgen wij zelf:
leer/textielverf
verfstiften
diverse stoffen
scharen
lijm
26. Songwriting
Lokaal/ruimte met krijtbord/flipover/smartboard.
Let op: in geval van meerdere workshops Songwriting na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.Pen en papier voor de deelnemers.
De benodigde geluidsapparatuur verzorgen wij zelf.
27. Spuitbusworkshops (Graffiti & Stencil Art)
- Een ruimte van minimaal +/- 40 tot 50 m² (uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers. en een flipover of smartboard voor uitleg- en schetsfase.
Let op: in geval van meerdere workshops Graffiti na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.- Tekengerei voor de deelnemers (bij voorkeur potlood, kleurpotloden, gummen en A3 papier).
- Een plek buiten onder een afdak (voor in het geval van regen), bij voorkeur uit de wind (bijvoorbeeld een fietsenstalling of parkeergarage). Een binnenruimte is eventueel mogelijk, maar enkel in overleg ivm specifieke vereisten.
De workshopleider moet met zijn bus/auto op deze plek kunnen komen i.v.m. laden/lossen materialen. Voor scholen: in de praktijk zal het schoolplein dus toegankelijk moeten zijn.Verdere benodigdheden nemen wij mee:
- Voldoende spuitbussen graffiti verf per deelnemer. (met diverse caps en in een breed pallet kleuren zodat er onderling gewisseld kan worden in kleuren)
- Hardboard platen om op te verven
- Mobiele opzetbare wand (bestaande uit houten schragen - dit kan verschillen per workshopleider)
- Beschermende kleding (overalls, handschoenen, etc.)
- Stucloper/landbouwplastic (voor afdekking/bescherming van de omgeving)
De gemaakte kunstwerken mogen uiteraard gehouden worden en zijn uitermate geschikt voor decoratie thuis, op kantoor of in school.
28. Sticker Art
Reguliere ruimte van minimaal +/- 50m² (uitgaande van 25 deelnemers) met krijtbord/flipover/smartboard en voldoende stoelen en tafels om te zitten en aan te werken.
Let op: in geval van meerdere workshops Sticker Art na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Potloden, viltstiften en papier voor de deelnemers.
Verdere benodigdheden voor deze workshop verzorgen wij zelf:Blanco stickers
Scharen
Markers
29. Stop Motion Animatie
Ruimte van minimaal +/- 50m² (uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met krijtbord of flipover en smartboard of beamer waarop onze workshopleider zijn/haar laptop of tablet in kan prikken.
Let op: in geval van meerdere workshops Stop Motion na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.5 grote of 15 kleine tafels in eilandopstelling en stoelen (uitgaande van 25 deelnemers - de tafels dienen leeg te zijn en van gelijke hoogte).
Ten minste 1 stroompunt.
Wit en gekleurd papier en scharen/potloden/stiften ter aanvulling op de materialen die wij zelf verzorgen: zo hebben we zeker voldoende.
30. Streetbeats (en andere percussie workshops zoals Urban Drums en Brazilian Beats)
Een ruimte (minimaal +/- 50m² uitgaande van 25 deelnemers) op de begane grond i.v.m. veel materiaal. Indien in de ruimte tafels staan, dienen deze (voor onze aankomst) buiten de ruimte geplaatst te zijn. Wel is er voor elke deelnemer een stoel nodig. Voor scholen denk aan een gymzaal/aula (afgesloten voor publiek) of groot leslokaal.
Let op: in geval van meerdere slagwerkworkshops na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen1 stroompunt
LET OP: dit is een workshop met veel geluid, dus liever niet naast andere workshops plaatsen of lokalen/ruimtes waarin geconcentreerd gewerkt moet worden
Verdere benodigdheden verzorgen wij zelf:
Streetbeats/slagwerkinstrumenten & drumstokken
Geluidsversterking (indien van toepassing)
31. Striptekenen Analoog
- Reguliere ruimte van minimaal +/- 50 m² (uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met smartboard of beamer waarop onze workshopleider zijn/haar laptop in kan prikken.
Let op: in geval van meerdere workshops striptekenen na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.- Schoolbord met krijt of flipover/whiteboard met stiften.
- Voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers.
- Tekengerei voor de deelnemers (bij voorkeur potlood, kleurpotloden, gummen en blanco papier).
- Tenminste 1 stroompunt.
32. Tape Art
Een ruimte van minimaal +/- 40 tot 50 m² (uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers en een flipover of smartboard voor uitleg- en schetsfase.
Let op: in geval van meerdere workshops Tape Art na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Tekengerei voor de deelnemers (bij voorkeur potlood, gummen, fineliners en A3 papier).
Bij voorkeur een locatie in de algemene ruimte van het pand (bijvoorbeeld een kantine, aula, gangen of buitenruimte), waar de ontwerpen mogen worden aangebracht zodat iedereen ze kan zien. Dit mag ook buiten zijn. Belangrijk is in ieder geval dat de ondergrond vlak en glad is (glas, stucwerk, linoleum, tegels of asfalt bijvoorbeeld). We bepalen deze locatie bij onduidelijkheden graag samen in goed overleg.
Verdere benodigdheden zoals schaartjes en natuurlijk tape verzorgen wij zelf.
33. Tattoo
Een reguliere ruimte van minimaal +/- 40 tot 50 m² (uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers en een flipover/whiteboard/schoolbord (bij voorkeur incl. markers in kleuren blauw/groen/rood/zwart) en een beamer of smartboard voor uitleg- en schetsfase.
Let op: in geval van meerdere workshops Tattoo na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.Tekengerei voor de deelnemers (potlood, gummen en blanco papier)
Overige benodigdheden voor deze workshop verzorgen wij zelf
34. Theatersport
Een reguliere ruimte van minimaal +/- 50m² (uitgaande van 25 deelnemers) met stoelen en tafels aan de kant geschoven (een dramalokaal of vergelijkbare ruimte is ideaal).
Let op: in geval van meerdere workshops Theatersport na elkaar dienen deze in dezelfde ruimte worden ingepland.
35. Tricking & XMA
Een grote ruimte van minimaal +/- 75 m2 (uitgaande van 25 deelnemers) met een vlakke ondergrond. Indien in de ruimte tafels en stoelen staan, dienen deze (voor onze aankomst) buiten de ruimte geplaatst te zijn. Voor scholen: denk aan een gymzaal, aula (afgesloten voor publiek) of groot leslokaal.
Let op: in geval van meerdere workshops Tricking/XMA na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.Puzzelmatten of (dunne) gymzaal matten (minimaal 7m x 7m totaal oppervlak) Valmatten en trapkussens (optioneel) en, indien voorhanden, een springplank.
Voor de deelnemers: kleding om makkelijk in te kunnen bewegen. Denk hierbij vooral aan schoeisel en broeken; voor de dames geen rokken of hakken.
36. Videofonie & Video Illusies (met je mobiel)
- Reguliere ruimte van minimaal +/- 50 m2 (uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een leslokaal) met krijtbord/flipover en smartboard of beamer waarop onze workshopleider zijn/haar laptop/tablet in kan prikken (via HDMI).
Eventuele tafels dienen aan de kant te zijn geschoven en de stoelen in 'U-vorm' geplaatst (dus open ruimte in het midden)Let op: in geval van meerdere workshops Videofonie/Video Illusies na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.
- Per deelnemer 1 smartphone (met camera en voldoende batterij en geheugen om enkele video's van hooguit 1 minuut op te nemen)
- Wifi code voor onze workshopleider
- 1 stroompunt
NOTE: in de praktijk wordt er vaak gefilmd in de algemene ruimtes (gangen, aula's, etc.) en/of buiten. Mocht dat bezwaarlijk zijn, vernemen we dat graag van tevoren.
37. Vloggen
- Reguliere ruimte van minimaal +/- 50 m2 (uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een leslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers en met smartboard of beamer waarop onze workshopleider zijn/haar laptop/tablet in kan prikken (via HDMI).
Let op: in geval van meerdere workshops Vloggen na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland.- Wifi code voor onze workshopleider
- Ten minste 1 stroompunt
NOTE: in de praktijk wordt er vaak gefilmd in de algemene ruimtes (gangen, aula's, etc.) en/of buiten. Mocht dat bezwaarlijk zijn, vernemen we dat graag van tevoren.
Wij verzorgen zelf voldoende tablets en toebehoren om te filmen en editten.
WORKSHOPS PRIMAIR ONDERWIJS ONDERBOUW
38. Dansworkshops Basisonderwijs (Dansante vorming, Hiphop Kids, Kids Dance en Play & Dance)
De benodigde geluidsapparatuur voor deze dansworkshops verzorgen wij zelf.
- Een grote ruimte van minimaal +/- 50 m2 (uitgaande van 25 kinderen) met een vlakke ondergrond. Indien in de ruimte tafels en stoelen staan dienen deze (voor onze aankomst) buiten de ruimte geplaatst te zijn. Voor scholen: denk bijvoorbeeld aan een gymzaal, aula (afgesloten voor publiek) of groot leslokaal.
Let op: in geval van meerdere dansworkshops na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet minimaal een kwartier voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.- Voor de deelnemers kleding om vrij in te bewegen. Denk hierbij vooral aan sportief schoeisel en broeken.
39. Kids Freerun & Ninja Moves
- Een grote ruimte van minimaal +/- 70 m2 (uitgaande van 25 deelnemers) met bij voorkeur een vlakke ondergrond. Indien in de ruimte tafels en stoelen staan dienen deze (voor onze aankomst) buiten de ruimte geplaatst te zijn. Voor scholen: denk aan een gymzaal, aula (afgesloten voor publiek) of groot leslokaal.
Let op: in geval van meerdere workshops Kids Freerunning/Ninja Moves na elkaar, dienen deze in dezelfde ruimte te worden ingepland. Onze workshopleider moet een half uur voor aanvang in de ruimte terecht kunnen.- Minimaal 6 dunne valmatten en 1 dikke valmat, 2 (spring-) kasten/bokken en, indien voorhanden, een springplank.
- Voor de deelnemers kleding om vrij in te bewegen. Denk hierbij vooral aan sportief schoeisel en broeken; voor meisjes geen rokjes/jurkjes.
40. Kleur je Wereld
De overige benodigdheden voor deze workshop verzorgen wij zelf.
- Reguliere ruimte (+/- 50 m² uitgaande van 25 deelnemers - bijv. een klaslokaal) met voldoende tafels en stoelen voor de deelnemers.
Let op: in geval van meerdere multimedia workshops na elkaar, dienen deze in hetzelfde lokaal te worden ingepland.- Losse beamer of smartboard (met bij voorkeur een computer met internetaansluiting, maar niet noodzakelijk) waarop onze workshopleider zijn/haar laptop kan inprikken (HDMI-aansluiting) en projectiemogelijkheid (scherm of muur).
- Wifi-code voor onze workshopleider.
- Viltstiften om mee te tekenen/kleuren.
Creëer en leer met AI en AR Workshops